5248
نشسـت مشــترک

هیئت رئیسه اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی کرمانشاه با هیئت رئیسه پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه رازی


این نشست مشترک به میزبانی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی و با حضور آقایان مهندس ناصر مرادی نایب رییس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی، مهندس داریوش پناهی دبیر اتاق، مهندس رمضان رویین‌تن مشاور کشاورزی اتاق، دکتر نوریان سرور ریاست پردیس کشاورزی و منابع طبیعی، دکتر ترکی معاون پژوهشی و اجرایی پردیس، دکتر شریفی مدیر مزرعه آموزشی و پژوهشی پردیس، دکتر معینی‌نقده ریاست دانشکده علوم و مهندسی کشاورزی و مهندس صدر مسئول هماهنگی‌های دفتر ریاست پردیس‌ برگزار شد.



​​​​​​​


در ابتدای جلسه دکتر نوریان سرور ضمن خیر مقدم به اعضای هیئت رییسه اتاق بازرگانی در سخنانی به اهمیت کشاورزی اقتصادی پرداختند و افزودند هنگامی که کشاورزی سودده باشد، مهاجرت به شهر نه تنها اتفاق نمی‌افتد بلکه مهاجرت معکوس به روستاها رخ داده و طبیعتاً بسیاری از مشکلات کنونی  نظیر حاشیه‌نشینی و شغل‌هایی مانند جمع‌آوری ضایعات که به علت بیکاری در روستا و مهاجرت به شهر و تغییر بافت جمعیتی استان به نسبت 75 درصد جمعیت شهری و 25 درصد جمعیت روستایی به صورت محسوس کاهش خواهد یافت.

​​​​​​​
​​​​​​​
 

دکتر نوریان ســرور تأکید نمودند که باید زمینـه اثــربخشــی بهتـر و مــؤثرتر دانشـــگاه در جامعــــه فراهـــم گــردد.
در ادامه جناب آقایان مهندس مرادی، پناهی و رویین‌تن نیز در سخنانی به نقش علم و دانش در تولید و بهره‌وری و اهمیت ارتباط دانشگاه و بدنه اجرایی بخش کشاورزی پرداخته و از پیشنهاد عقد تفاهم‌نامه‌ علمی،آموزشی و پژوهشی فی مابین دانشگاه رازی و اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی کرمانشاه استقبال نمودند.


 

بر اساس این تفاهم‌نامه اتاق بازرگانی به عنوان حلقه اتصال دانشگاه و بخش کشاورزی خواهد بود که آخرین یافته‌های تحقیقات دانشگاهی را به بدنه اجرایی بخش کشاورزی منتقل خواهد نمود.

این تفاهم‌نامه توسط نمایندگان پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه رازی و اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی کرمانشاه در دست تدوین قرار گرفته و در آینده‌ای نزدیک به امضا طرفین خواهد رسید.


​​​​​​​

"روابط عمومـــی پردیـس کشــــاورزی و منابع طبیعــــی دانشــــگاه رازی"


شناسه : 8537530

آخرین اخبار